1. خدمات و تعمیر
  2. >>
  3. مقالات کاربردی
  4. >>
  5. ایمیل چیست و چه کاربردی دارد ؟ تفاوت بین ایمیل و وب میل | تاریخچه EMAIL | ◉_◉

ایمیل چیست و چه کاربردی دارد ؟ تفاوت بین ایمیل و وب میل | تاریخچه EMAIL | ◉_◉

ایمیل چیست؟

ایمیل به عنوان انتقال پیام در اینترنت تعریف می شود. این یکی از رایج ترین ویژگی های مورد استفاده در شبکه های ارتباطی است که ممکن است حاوی متن، فایل، تصویر یا سایر پیوست ها باشد. به طور کلی، اطلاعاتی است که روی یک کامپیوتر ذخیره شده و از طریق شبکه به یک فرد مشخص یا گروهی از افراد ارسال می شود.

ایمیل چیست ؟
ایمیل چیست ؟

پیام های ایمیل از طریق سرورهای ایمیل منتقل می شوند. این از چندین پروتکل در مجموعه TCP/IP استفاده می کند. به عنوان مثال، SMTP یک پروتکل است، مخفف پروتکل انتقال نامه ساده است و برای ارسال پیام استفاده می شود در حالی که سایر پروتکل ها مانند IMAP یا POP برای دریافت پیام از سرور ایمیل استفاده می شوند. اگر می خواهید به حساب ایمیل خود وارد شوید، فقط باید یک آدرس ایمیل معتبر، رمز عبور و سرورهای ایمیل مورد استفاده برای ارسال و دریافت پیام را وارد کنید.

اگرچه اکثر سرورهای وب میل به طور خودکار حساب ایمیل شما را پیکربندی می کنند، بنابراین فقط باید آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. با این حال، ممکن است لازم باشد هر حساب را به صورت دستی پیکربندی کنید اگر از یک سرویس گیرنده ایمیل مانند Microsoft Outlook یا Apple Mail استفاده می کنید. علاوه بر وارد کردن آدرس ایمیل و رمز عبور، ممکن است لازم باشد سرورهای ایمیل ورودی و خروجی و شماره پورت صحیح برای هر کدام را نیز وارد کنید.

پیام های ایمیل شامل سه جزء هستند که به شرح زیر است:

مظرف پیام: فرمت الکترونیکی ایمیل را نشان می دهد. هدر پیام: حاوی خط موضوع ایمیل و اطلاعات فرستنده/گیرنده است. بدنه پیام: شامل تصاویر، متن و سایر پیوست های فایل است.

ایمیل برای پشتیبانی از متن غنی با قالب بندی سفارشی توسعه داده شد و استاندارد ایمیل اصلی تنها قادر به پشتیبانی از پیام های متن ساده است. در دوران مدرن، ایمیل از HTML (زبان نشانه گذاری ابرمتن) پشتیبانی می کند که باعث می شود ایمیل ها بتوانند از همان قالب بندی وب سایت ها پشتیبانی کنند. ایمیلی که از HTML پشتیبانی می کند می تواند حاوی پیوندها، تصاویر، چیدمان های CSS و همچنین ارسال فایل یا “پیوست ایمیل” همراه با پیام باشد. اکثر سرورهای ایمیل امکان ارسال چندین پیوست را به کاربران می دهند. پیوست ها معمولاً در روزهای اولیه ایمیل به یک مگابایت محدود می شدند. با این وجود، امروزه بسیاری از سرورهای ایمیل قادر به پشتیبانی از پیوست های ایمیل با اندازه 20 مگابایت یا بیشتر هستند.

در سال 1971، ری تاملینسون به عنوان یک پیام آزمایشی ایمیل، اولین ایمیل را برای خود ارسال کرد. این ایمیل حاوی متن “something like QWERTYUIOP” بود. با این وجود، پیام ایمیل همچنان از طریق ARPANET ارسال شد، حتی اگر ایمیل را برای خود ارسال می کرد. تا سال 1996، بیشتر نامه های الکترونیکی نسبت به نامه های پستی ارسال می شد.

تفاوت بین ایمیل و وب میل

امروزه اصطلاح ایمیل به طور معمول برای توصیف هر دو ایمیل الکترونیکی مبتنی بر مرورگر و ایمیل الکترونیکی غیر مبتنی بر مرورگر استفاده می شود. AOL و Gmail ایمیل های مبتنی بر مرورگر هستند، در حالی که Outlook برای Office 365 ایمیل غیر مبتنی بر مرورگر است. با این حال، برای تعریف ایمیل، قبلاً یک تفاوت به عنوان یک برنامه غیر مرورگر که به یک مشتری اختصاصی و سرور ایمیل نیاز داشت، ایجاد شده بود. ایمیل های غیر مرورگر برخی از مزایا را ارائه می دادند که عبارتند از افزایش امنیت، ادغام با پلتفرم های نرم افزاری شرکتی و عدم وجود تبلیغات.

استفاده از ایمیل

ایمیل را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد: می توان از آن برای برقراری ارتباط در داخل یک سازمان یا به صورت شخصی استفاده کرد، از جمله بین دو نفر یا یک گروه بزرگ از افراد. اکثر افراد از ارتباط با همکاران یا دوستان یا افراد یا گروه های کوچک با ایمیل بهره مند می شوند. به شما امکان می دهد با دیگران در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و تصاویر، اسناد، پیوندها و سایر پیوست ها را ارسال و دریافت کنید. علاوه بر این، به کاربران این امکان را می دهد که در زمان مناسب خود با انعطاف پذیری ارتباط برقرار کنند.

مزیت استفاده از ایمیل

 

مزیت از استفاده از ایمیل این است که می تواند برای یادآوری شرکت کنندگان در تاریخ های نزدیک و فعالیت های حساس به زمان و ارسال ایمیل های پیگیری حرفه ای پس از قرار ملاقات ها مفید باشد. کاربران همچنین می توانند از ایمیل برای یادآوری سریع تمام رویدادهای آینده یا اطلاع رسانی به گروه از تغییر زمان استفاده کنند. علاوه بر این، می تواند توسط شرکت ها یا سازمان ها برای انتقال اطلاعات به تعداد زیادی کارمند یا مشتری استفاده شود. به طور عمده، از ایمیل برای خبرنامه ها استفاده می شود، جایی که مشترکان لیست ایمیل به طور مستقیم ایمیل های بازاریابی و محتوای ترویج شده از یک شرکت ارسال می شوند.

ایمیل همچنین می تواند برای تبدیل یک فروش بالقوه به یک خرید کامل یا تبدیل سرنخ ها به مشتریان پرداخت کننده استفاده شود. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک ایمیل ایجاد کند که برای ارسال ایمیل های خودکار به مشتریان آنلاینی که محصولاتی را در سبد خرید خود دارند استفاده شود. این ایمیل می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا به یاد داشته باشند که محصولاتی در سبد خرید خود دارند و آنها را تحریک کند تا قبل از اتمام موجودی محصولات را خریداری کنند. همچنین از ایمیل ها برای دریافت نظرات مشتریان پس از خرید استفاده می شود. آنها می توانند با شامل یک سوال برای بررسی کیفیت خدمات، نظرسنجی را انجام دهند.

تاریخچه ایمیل

ایمیل نسبت به ARPANET یا اینترنت بسیار قدیمی تر است. ایمیل اولیه فقط یک پیشرفت کوچک بود که امروزه به عنوان دایرکتوری فایل شناخته می شود. از آن برای قرار دادن یک پیام در دایرکتوری کاربر دیگری استفاده می شد که می توانستند با ورود به سیستم پیام را مشاهده کنند. به عنوان مثال، مانند گذاشتن یادداشتی روی میز کسی. احتمالاً MAILBOX در سال 1965 اولین سیستم ایمیل از این نوع در انستیتوی فناوری ماساچوست استفاده شد. SNDMSG برنامه دیگری بود که برای ارسال پیام در همان رایانه استفاده می شد.

هنگامی که همکارسازی اینترنت آغاز نشد، کاربران فقط می توانستند از طریق ایمیل پیام هایی را به چند کاربر دیگر از همان رایانه ارسال کنند. و، مشکل کمی پیچیده تر شد وقتی رایانه ها شروع به صحبت با یکدیگر در شبکه ها کردند، ما نیاز داشتیم پیام را در یک پاکت قرار دهیم و آن را برای مقصد آدرس دهیم.

در سال 1972، ری تاملینسون ایمیل را برای رفع برخی از مشکلات اختراع کرد. تاملینسون (مانند بسیاری از مخترعان اینترنت) برای شرکت Newman و Bolt Beranek به عنوان پیمانکار ARPANET کار می کرد. برای نشان دادن ارسال پیام از یک رایانه به رایانه دیگر، او نماد @ را از صفحه کلید برداشت. سپس، با کمک استانداردهای اینترنت، ارسال پیام به دیگری آسان شد. آنها فقط باید نام کاربر@نام رایانه را پیشنهاد می کردند. یکی از اولین کاربران سیستم جدید، اینترنت پیشگام یون پستل بود. همچنین، به عنوان یک “هک خوب” توصیف می شود.

اگرچه وب جهانی خدمات زیادی را ارائه می دهد، ایمیل همچنان مهم ترین برنامه کاربردی اینترنت است. در سطح بین المللی، بیش از 600 میلیون نفر از ایمیل استفاده می کنند. تا سال 1974، صدها کاربر ایمیل وجود داشت، زیرا ARPANET سرانجام آن را تشویق کرد. علاوه بر این، ایمیل باعث تغییری اساسی در هدف Arpa شد، زیرا تبدیل به نجات دهنده Arpanet شد.

از آن زمان پیشرفت های سریعی در زمینه سیستم ایمیل صورت گرفته است. یک پیشرفت بزرگ این بود که ایمیل ها را مرتب کنید. لری رابرتز برخی از پوشه های ایمیل را برای رئیس خود اختراع کرد. جان ویتال در سال 1976 برای سازماندهی ایمیل، نرم افزاری توسعه داد. تا سال 1976 بسته های تجاری شروع به ظهور کردند و ایمیل واقعاً پرواز کرد. ایمیل مردم را تغییر داد و آنها را از ARPAnet به اینترنت برد. در اینجا برخی از ویژگی های جالبی ظاهر شد که مردم عادی در سراسر جهان می خواستند از آن استفاده کنند.

نتیجه

ایمیل یک فناوری قدرتمند است که می تواند برای اهداف مختلف استفاده شود. در دنیای امروز، ایمیل یک ابزار ارتباطی ضروری است که به افراد و مشاغل امکان می دهد به طور مؤثر و کارآمد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید